Qui el pot demanar?
La persona interessada o afectada pel tràmit (o en els supòsits baixa, la persona que acrediti un interès legal i directe).
Quan es dóna resposta?
Alta/modificació/canvi de domicili presencial: immediata.
Baixa de persones empadronades que ja no resideixen presencial/telemàtica: màxim 12 mesos.
Baixa d'un estranger que marxa a l'estranger presencial/telemàtica: immediata
Modificació de dades personals de forma presencial/telemàtica: immediata.
Descripció documentació
- Els documents a aportar en tots els casos són: Punt 1
- En el cas d'empadronament mitjançant un representant per discapacitat de l'interessat: Punt 2
- En el cas de menors de 16 anys que s'empadronen en un domicili diferent dels progenitors: Punt 4
- En el cas de menors de 16 anys que s'empadronen amb un sol progenitor si la custòdia no és en exclusiva: Punt 5
- En el cas d'estrangers comunitaris: Punt 6
- En el cas d'empadronament en un habitatge on no hi ha ningú altre residint: Punt 3.
- En el cas d'empadronament en un habitatge on hi resideixen altres persones, a més del punt 3, veure punt 7
- En el cas d'empadronar-se en un establiment col·lectiu: Punt 8
- En el cas de baixa per defunció: Punt 9
- En el cas de baixa d'estranger que marxa fora del país: Punt 10
- En el cas d'esmena d'errades o de modificació d'alguna dada personal (nom, cognoms, nivell d'estudis): Punt 11
- Document identificatiu en vigor de la persona interessada (DNI obligatori als majors de 14 anys, passaport o targeta de residència). Han de signar tots els majors d'edat que s'empadronin. En el cas d'empadronament de menors caldrà també el llibre de família o certificat de naixement o document identificatiu propi en vigor cas que en tingui.
- Document acreditatiu de la representació (acta d'acceptació del càrrec de tutor en el cas de representants legals, resolució judicial en cas de menors tutelats o de guàrdia i custòdia en exclusiva, certificat mèdic de la impossibilitat de desplaçament per al cas d'impediment físic)
- Cas d'empadronament a un habitatge on encara no hi ha ningú empadronat, algun dels documents següents acreditatius de de la propietat/dret d'ús de l'habitatge:
- Escriptura de propietat.
- Contracte de lloguer (i darrer rebut en el cas de contractes d'antiguetat superior a mig any)
- Contracte de subministrament d'un servei de l'habitatge (aigua, gas, electricitat, telèfon, etc.). Si el titular d'aquests documents és persona diferent de l'interessat, l'ha d'acompanyar per signar la seva autorització o portar-la per escrit.
- Autorització expressa i per escrit dels progenitors o representants legals.
- Cal l'autorització de l'altre progenitor o una declaració responsable.
- Documentació identificativa en vigor (passaport o NIE més el certificat de registre central d'estrangers.
- Autorització expressa, signada presencialment davant el funcionari en el moment de fer el tràmit, d'una persona major d'edat que ja està inscrita en l'adreça on es demana la inscripció.
- Autorització del director del centre.
- Certificat literal de defunció de la persona a donar de baixa.
- Comprovant del bitllet de transport, si se'n disposa.
- Documentació acreditativa del canvi que s'ha d'efectuar (certificat literal de naixement, certificat dels estudis finalitzats.
Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 07-04-2021 14:30