2014. Carta de l'alcalde, Albert Vilà

Dimecres, 1 de gener de 2014
L'alcalde del Papiol, Albert Vilà, apunta les seves reflexions per aquest any 2014 en una carta dirigida a totes les papiolenques i a tots els papiolencs. Podeu llegir la carta completa a continuació.

2014____________________________________________________

2014 es presenta davant tots nosaltres com un any apassionant. Malgrat els obstacles que ens barren el pas, estic convençut que els catalans trobarem la manera d'exercir el nostre dret a decidir i aquest fet, d'una profunditat democràtica universal, ens farà millors com a poble.

Quan veiem com l'Estat Español promou lleis com la de l'avortament, que treu la llibertat aconseguida fa tant temps a les dones de tot el país; o aprova lleis com les de la Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local, que vol acabar amb la força dels nostres municipis... no ens ha de sorprendre que tampoc vulgui que els catalans decidim lliurement el nostre futur. En cada acte que fem, i encara més en l'àmbit polític, es demostra la manera que tenim de veure la societat, d'afrontar els desafiaments que ens imposa el nostre propi temps. I queda clar que no veiem la vida de la mateixa manera.

Els polítics hem de representar al nostre poble i ser conscients que treballem per la gent. Sempre que poguem hem de facilitar les eines perqué la ciutadania pugui col·laborar en el present i el futur del seu país. Quan la gent participa, les decisions guanyen en pes i en transcedència.

Decidir com volem viure ens donarà l'oportunitat de repensar la nostra mateixa societat. La mala experiència d'aquests últims anys, amb una crisi econòmica sense precedents que encara no hem deixat definitivament enrere, és un bon exemple de tot allò en el que no hem de tornar a caure. Els valors d'un nou Estat o d'un poble haurien de ser els mateixos: honestedat, transparència, sentit comú, esforç, treball i voluntat de millorar la vida de totes les persones.

Al Papiol, aquest any 2013 que hem deixat enrere ens ha tornat a demostrar que per superar els temps difícils anar tots junts és imprescindible. Entre molts d'altres, hem consolidat la Biblioteca com un espai d'accès a la cultura per a tota la població i aquest proper 2014 ampliarem el servei, obrint també la planta superior els dimecres al matí; hem seguit reforçant els Serveis Socials, per evitar que cap papiolenc pugui quedar enrere; hem promocionat la posada en marxa dels horts municipals, que treuran els seus primers fruits aquesta primavera. I també serà a la primavera quan comencarà la remodelació del carrer Diputació i els entorns.

Aquest 2014 l'Ajuntament seguirà aprofitant totes les oportunitats que tinguem per a millorar el nostre poble i també, en la nostra modesta aportació, farà tot el que estigui en la seva mà per a ajudar a que totes les ciutadans i ciutadans puguin decidir en llibertat quin futur volen pel seu poble i per Catalunya.

Us desitjo de tot cor un feliç 2014.

Albert Vilà
Alcalde del Papiol
Darrera actualització: 22.01.2019 | 15:01