Aquest apartat us informa de com es pot iniciar una determinada gestió, quina documentació us farà falta i els possibles canals (presencial o telemàtic) a través dels quals ho podreu fer.
Alta en el registre municipal d'entitats i associacions ciutadanes
Aquest tràmit permet la inscripció d'una entitat al registre municipal d'entitats i associacions ciutadanes.
Cal complir els requisits següents:
Alta, baixa o modificació al Padró d'habitants
Aquest tràmit permet:
Alta, baixa o modificació de la Llicència de gual o contragual
Tota entrada de vehicles a través de la via pública, pel sol fet d'existir se'n faci ús o no, genera una Taxa anual d'acord amb l'Ordenança Fiscal número 11 i porta associada l'assignació d'una placa de gual numerada per impedir l'aparcament de vehicles a la seva entrada, el lliurament de la qual es regeix per l'Ordenança Fiscal número 10.
El present tràmit permet fer les gestions de la placa de gual (sol·licitud d'una placa nova o baixa de l'existent) que autoritza l'accés de vehicles des de la via pública als locals, garatges, recintes o solars.
Per poder donar de baixa una entrada de vehicles cal informe previ de Serveis Tècnics conforme la normativa urbanística permet l'eliminació de la plaça de garatge associada a l'habitatge, així com la inutilització física de l'accés, anul·lant la porta o col·locant un element que impedeixi l'entrada i restituint la vorera. La baixa comporta el lliurament de la corresponent placa, que s'ha d'entregar a l'Ajuntament.
També es pot demanar una placa nova per robatori o deteriorament de l'original. En aquest cas li serà assignat un nou número de placa i serà anul·lat l'anterior.
Cal complir amb els següents requisits
Més informació
L'autorització sempre es concedeix a la persona titular de l'immoble o de la finca. En el cas que la gestió la faci el/la llogater/a en representació de la persona propietària de la finca, ho haurà de fer amb el model d'autorització signada pel/per la propietàri/a. En qualsevol cas sempre serà titular el/la propietari/a. En el supòsit de petició d'ampliació o contragual, ho poden demanar els ciutadans i les ciutadanes titulars d'una autorització d'accés de vehicles des de la via pública a locals o recintes (gual).
Tipus d'autoritzacions de gual:
Els titulars d'una autorització de gual poden demanar una zona de prohibició d'estacionament en el cantó contrari de la calçada davant el gual (contragual), per tal de facilitar l'accés dels vehicles en aquelles vies molt estretes. Atenent a especials circumstàncies, com ara l'amplada de la porta d'accés o la secció del carrer, es podrà sol·licitar una ampliació de gual fins a 1 m en garatges i locals, i fins a 2,5 m quan serveixi per accés a camions de gran tonatge.
Autoliquidació de l'impost sobre l'increment de valor del terreny de naturalesa urbana (Plusvàlua)
Aquest tràmit permet fer el pagament de l'impost municipal en cas de transmissió d'un bé immoble (pis, local, terreny, plaça d'aparcament, etc.), ja sigui perquè s'ha venut, s'ha heretat, s'ha rebut per donació o per altres tipus de transmissió.
L'impost es basa en l'increment del valor (plusvàlua) que ha tingut el terreny des que es va adquirir la propietat fins que es fa la transmissió.
L'Autoliquidació és una declaració en què l’obligat tributari comunica a l’Administració les dades necessàries per fer la liquidació del tribut i realitza, ell mateix, les operacions de qualificació i quantificació de l’import del deute tributari.
Si en lloc de l'Autoliquidació el ciutadà vol que sigui l'Administració qui practiqui la liquidació, haurà de presentar en el mateixos terminis indicats avall una instància acompanyant l'escriptura de transmissió de la propietat i és l'Ajuntament a través de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona qui practicarà la liquidació i l'enviarà per correu al domicili de l'obligat al pagament.
Cal complir amb els següents requisits:
Autorització o comunicació per encendre foc
Aquest tràmit permet sol·licitar l'autorització que expedeix el Departament competent en matèria de medi ambient de la Generalitat de Catalunya, per a fer foc.
En el període comprès entre la 2ona quinzena de març a la 1a quinzena d'octubre, incloses, resta PROHIBIT en general encendre qualsevol tipus de foc:
En el període comprès entre la 2ona quinzena d'octubre a la 1a quinzena de març:
Mesures Preventives:
Netejar la zona en la qual s'efectuï la crema i/o aquella en la qual s'utilitzi un bufador en un radi de 3,5 m fins a descobrir el sòl. La crema s'efectuarà com a mínim a 10 metres de distància respecte d'aquells arbres que tinguin més de 60 cm de circumferència, mesurats a 1,20 metres del terra.
La flama generada per la crema no superarà en cap cas els 3 metres d'alçada.
La crema començarà i acabarà amb llum de dia, a excepció feta dels focs d'esbarjo. En cap cas no s'abandonarà el lloc fins a la seva total extinció.
Cal apagar el foc amarant les brases amb aigua per a després barrejar-la amb cendres i terra, fins a que deixi de fumejar.
En cas de cremes en finques colindants amb autopistes o carreteres, aquestes cremes es suspendran si la direcció del fum incideix desfavorablement en la seguretat vial.
Autorització per a col·locar cartells i tanques de publicitat (rètols, banderoles, anuncis lluminosos, tendals, etc.
Aquest tràmit permet obtenir l'autorització per a la col·locació d'elements publicitaris a la via pública ( rètols, banderoles, pancartes, etc.)
Autorització per la venda de material pirotècnic
Autorització per la instal·lació d’un establiment de venda temporal d’articles pirotècnics o per al funcionament d’un establiment prèviament instal·lat.
Es pot demanar qualsevol altra documentació si l'acte en qüestió ho requereix, per part de l' òrgan competent per resoldre, i en casos particulars, es pot demanar una fiança en previsió del compliment de la respectiva ordenança municipal.
Bonificacions sobre impostos, taxes i preus públics
Aquest tràmit permet sol·licitar:
Cens d'animals de companyia i llicència per la tinença o conducció de gossos potencialment perillosos.
Aquest tràmit permet d'una banda, inscriure al cens els animals de companyia que resideixen al municipi, modificar les dades d'un animal registrat al cens d'animals o bé donar-lo de baixa (per mort o canvi de domicili).
El registre censal de l'animal s'ha de completar mitjançant la col·locació d’una placa identificativa, on ha de constar el nom de l'animal i les dades del propietari o posseïdor de l'animal.
D'una altra, aquest tràmit permet sol·licitar la llicència per a la tinença i conducció en espais públics d’un gos considerat potencialment perillós (1 llicència per a cada propietar i/o conductor i gos) i que s'ha de renovar cada 5 anys. Els gossos potencialment perillosos seran censats d'ofici per l'Ajuntament, un cop aprovada la llicència per a la seva tinença.
Tenen la consideració de gossos potencialment perillosos:
Més informació:
La persona que condueixi i controli un gos potencialment perillós en llocs o espais públics, ha de portar la llicència administrativa i també el certificat de la inscripció de l’animal al Registre Municipal d’animals potencialment perillosos.
El gos ha de portar, obligatòriament, un morrió adequat a la seva tipologia racial, i s’ha de conduir i controlar amb una cadena o corretja no extensible i de menys de 2 metres.
No es pot portar més d’un gos per persona. La llicència s'ha de renovar cada 5 anys.
Segons la normativa, els propietaris d'animals de companyia han de proveir els seus animals amb algun dels sistemes d'identificació establerts dins els tres mesos següents a la data de naixement de l'animal. La identificació dels animals de companyia constituirà un requisit previ i obligatori per realitzar qualsevol transacció de l'animal i consisteix en una marca que identifica l'animal i que haurà de figurar en qualsevol documentació que faci referència a l'animal. El marcatge dels animals de companyia es realitzarà obligatòriament per un dels sistemes següents, que s'adaptaran en tot cas a la normativa de la Unió Europea:
Certificat Naixement/Matrimoni/Defunció i Fe de Vida
Aquest tràmit permet obtenir el document que certifica la inscripció al registre civil del naixement, defunció o matrimoni, o certifica la fe de vida o estat.
Certificat de béns
Aquest tràmit permet obtenir el certificat que acredita els béns que posseeix la persona interessada al municipi i els conceptes pels quals tributa a l'Administració municipal.
Per a la seva elaboració es comproven les dades que figuren sobre el o la contribuent als diferents Padrons Fiscals, com el de l'Impost de Béns Immobles (IBI), el de Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM), el Impost d'Activitats Econòmiques (IAE), etc.
Certificats i informes d'urbanisme
Aquest tràmit permet sol·licitar informes i certificats relacionats amb urbanisme:
Mitjançant la presentació de la sol·licitud en el registre d'aquesta Corporació i especificant o adjuntant la documentació necessària.
Certificats i volants de Padró
Aquest tràmit permet obtenir el document que informa (en el cas del volant) o certifica fefaentment (en el cas del certificat) l'empadronament de:
Presencialment o telemàticament a l'OAC amb instància genèrica MD 8030 o imprès de petició de certificats administratius MD 8031.
Per als certificats de confecció manual (dades anteriors a 1995) o certificats de dades estadístiques generals i xifres oficials.
Estar empadronat al municipi, o haver-ho estat amb anterioritat.
Cita per a la renovació o primera expedició del DNI
Aquest tràmit permet obtenir dia i hora per a renovar el DNI, un document públic que acredita l’autèntica personalitat del seu titular, constituint el justificant complet de la identitat de la persona i que expedeix la Policia Nacional (a l'equip mòbil de la Policia Nacional que es desplaci al municipi), aproximadament 1 cop cada 3 mesos.
Les persones en situació de dependència o amb discapacitat que no poden desplaçar-se a l'oficina de tramitació, podran obtenir el DNI a través d'un familiar o un representant de l'interessat, el qual sol·licita el tràmit presencialment a l'OAC mitjançant l'imprès "Solicitud de desplaçament d'un equip mòbil" aportant un certificat mèdic oficial acreditatiu de la impossibilitat de que l'interessat pugui realitzar el desplaçament i l'equip de la Policia Nacional es posa en contacte amb ells per acordar la data en què faran el servei a domicili.
l'Equip mòbil de la Policia Nacional es desplaça al municipi aproximadament 1 cop cada 3 mesos.
Compatibilitat urbanística
Es tracta de l'informe previ urbanístic en el qual l'Ajuntament es pronuncia sobre la compatibilitat de l'activitat projectada amb el planejament urbanístic vigent.
La resolució establirà, a tenor de les circumstàncies concretes de l'activitat, el termini de caducitat de l'informe, que serà d'un mínim de sis mesos i un màxim de dos anys, trancorregut el qual cadrà tornar-ho a demanar.
En el cas que no s'expedeixi el certificat dins el termini establert, la persona peticionària de l'autorització ambiental pot justificar-ho acompanyant una còpia de la sol·licitud i de la documentació presentada a l'Ajuntament en la qual figuri la data de presentació al Registre municipal. Aquesta documentació justificativa permetrà iniciar el procediment d'autorització de l'activitat.
Comunicació d'animals perduts, abandonats o morts a la via pública
Aquest tràmit permet sol·licitar a l'Ajuntament el servei de recollida d'animals morts o abandonats que es trobin a la via pública.
No existeix el servei de recollida d'animals morts a particulars, aquests s'han d'adreçar a un veterinari.
No té cap cost per a la persona que dóna l'avís.
Si l'animal està mort a la via pública, es truca al servei de neteja viaria per tal de que retirin el cos de l'animal i es porta a incinerar.
En cas dels animals perduts / abandonats es portaran durant un màxim de 48 hores a l'espai habilitat a la deixalleria municipal.
S'intentarà localitzar al propietari del gos si aquest té microxip, de no ser possible o transcorregudes les 48 hores es trucarà a la protectora d'animals de Mataró (SPAM) per tal que el traslladin a les seves instal.lacions.
Comunicació d'incidències a la via pública (aplicació Línia Verda)
Consisteix en una eina que l'Ajuntament posa a disposició del ciutadà perquè pugui comunicar incidències i desperfectes en l'equipament urbà, en qualsevol moment, d'una forma fàcil i ràpida i en pot fer el seguiment perquè serà comunicat de qualsevol canvi en l'estat de la seva incidència.
Es pot fer a través de la pàgina web http://www.liniaverdaelpapiol.cat registrant-se amb nom d'usuari i clau, o bé descarregant l'APP Línea Verde des del mòbil o la tauleta.
La incidència pot estar relacionada amb qualsevol d'aquestes tipologies: Via Pública, Enllumenat, Escombraries, Neteja via pública, Neteja edificis públics, Mobiliari urbà, Parcs i jardins, Plagues d'insectes i rossegadors, Recollida de mobles, Retirada de vehicles, Transport, Senyals via pública, Animals, Incidències en edificis públics.
Si et trobes al lloc de la incidència i tens activat el GPS al teu dispositiu no cal indicar l'adreça. I hi pots inserir una fotografia en aquell mateix moment.
Comunicació d'inici d'obres
Aquest tràmit permet comunicar a l'Ajuntament que s'inicien les obres previstes per a les quals es disposa d'una llicència concedida.
A partir de la data comunicada, computaran els terminis fixats en la llicència d'obres atorgada.
Comunicació de baixa d'una activitat econòmica
Aquest tràmit permet comunicar a l'Ajuntament el cessament d'una activitat temporalment o definitivament. En la comunicació, la persona titular de l'activitat ha d'acreditar que ha pres les mesures necessàries per evitar qualsevol risc de contaminació i que la incidència ambiental en el lloc on es portava a terme l'activitat ha quedat reduïda al mínim.
Les activitats incloses en l’annex I, II o III de la llei 20/2009 cal que en la comunicació de cessament de l'activitat el titular declari que:
Mitjançant la presentació de la declaració en el registre d'aquesta Corporació i especificant o adjuntant la documentació necessària.
Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)
És el règim d'intervenció a través del qual les persones o empreses titulars d'una activitat, posen en coneixement de l'ajuntament fets o elements relatius a l'inici d'una activitat sota la seva responsabilitat, tot indicant els aspectes que la poden condicionar, i que s'acompanya dels documents necessaris per al seu exercici.
Se sotmeten a aquest règim les activitats relacionades a l'Annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA) i les activitats consistents en unitats tècniques mòbils de caràcter temporal associades a obres d'infrastructures públiques o privades, o a activitats de tractament de residus, o a instal·lacions similars de l'annex II de l'esmentada Llei, sempre que, com a activitats independents i per les seves característiques, no estiguin associades a un emplaçament fix ni tinguin la condició d'activitats estables.
Quan els serveis tècnics municipals, en comprovar les dades i documents aportats junt amb la comunicació prèvia ambiental, detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial, elevarà proposta a l’òrgan municipal competent per tal que prèvia audiència a la persona interessada dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efectes la comunicació prèvia presentada per no adequar-se a la legalitat.
Comunicació prèvia d'obertura
Mitjançant la Comunicació prèvia d'obertura l’interessat posa en coneixement de l’administració l’inici d’una activitat econòmica de baix risc, de les incloses en l’Annex II de la Llei 16/2015 de simplificació i acompanya el projecte i certificat tècnics necessaris per al seu exercici.
En el cas que de presentar la modalitat de “canvi de titularitat” no serà necessari adjuntar de nou la documentació tècnica associada.
Cal aportar la documentació complementària que s'exigeixi i complir els requisits específics.
Requisits a complir:
1.- Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan procedeixi
2.- L’activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic
3.- Disposar del projecte tècnic de l’activitat, redactat i signat per un tècnic competent, així com del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l’activitat, instal•lació o establiment, signat per un tècnic competent.
4.- Disposar de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si és el cas (per exemple, guals, terrasses, etc.).
5.- Si es tracta d’establiments de comerç al detall d’aliments i begudes; restaurants i establiments de menjar; provisió de menjars preparats, bars i bars-restaurants, podeu comprovar els requisits que s’apliquen per a la vostra activitat en matèria de salut alimentària.
6.- En cas que l’activitat a desenvolupar es consideri de risc important en matèria d’incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010 (Vegeu quadre d’activitats, columna “Informe previ en matèria d’incendis”), de forma prèvia a fer la comunicació cal:
7. Haver fet el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
Quan els serrveis tècnics municipals, en comprovar les dades consignades a la comunicació prèvia d’obertura detectin qualsevol inexactitud, falsedat o omissió ho posaran en coneixement de la persona titular, que disposarà del termini d’un mes per corregir-la i/o perfeccionar-la, sense perjudici del dret a presentar al·legacions en el termini de 15 dies a comptar de la notificació i de les responsabilitats a les quals s’hagués de fer front. L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable. En cas que es constati algun incompliment s’iniciarà un procediment d’esmena d’una durada màxima de dos mesos, que no comportaria la suspensió de l’activitat, tret que hi hagués risc per a les persones, els béns o el medi ambient.
Aquest procediment d’esmena té una durada màxima de dos mesos i és independent i compatible amb un possible procediment sancionador, i supletori en els casos en què la normativa sectorial de l’activitat no estableixi un procediment especí
Comunicació prèvia d'obres particulars
Es tracta de la comunicació que es presenta a l'Ajuntament en el cas que es vulguin realitzar obres d'escassa entitat tècnica. Les obres que es poden realitzar amb aquesta comunicació són a domiclis particulars, no a locals comercials:
Les comunicacions d'assabentats d'obres tributaran amb una quota fixa de 40 euros.
En el supòsit que es comprovés que els obres han estat iniciades i/o finalitzades amb anterioritat a la presentació de la comunicació i/o aquesta s'esdevingués com a conseqüència de l'acció inspectora de l'administració municipal o d'una denúncia, la quota a liquidar s'incrementarà automàticament un 50%, resultant una quota de 60 euros.
En qualsevol moment, l'Ajuntament podrà realitzar una inspecció a l'emplaçament on es facin les obres, per assegurar que les obres sol·licitades són coincidents amb les obres executades.
El termini per executar i finalitzar les obres és de tres mesos, a comptar des de la data de presentació de la comunicació.
En cas que les obres impliquin riscos especials per a la seguretat i salut dels treballadors (entre d'altres, risc de caiguda des de més de dos metres d'alçada) caldrà sol·licitar llicència d'obres, acompanyada del preceptiu estudi de seguretat i salut.
Comunicació prèvia de modificació no substancial d'un establiment i/o d'un espectacle o activitat recreativa
És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l’Ajuntament que procedeix a realitzar-hi una modificació no substancial.
Modificació no substancial dels establiments i de les seves instal·lacions:
Les modificacions dels establiments i de les seves instal·lacions, ja sigui per transformació, adaptació o reforma, ampliació o reducció, estan sotmeses a aquesta comunicació prèvia quan siguin no substancials (excepte gran rehabilitació) d’acord amb el què disposa el Codi tècnic de l’edificació. En cas que, segons el que disposa l’esmentat Codi tècnic, la modificació sigui substancial (gran rehabilitació), caldrà sol·licitar una nova llicència o autorització o presentar una nova comunicació prèvia.
Modificació no substancial d’espectacles públics o activitats recreatives inclosos en la llicència o comunicació prèvia:
La persona organitzadora o titular de l’establiment ha de formalitzar comunicació prèvia de la modificació a l’Ajuntament que ha atorgat la llicència o davant del qual ha presentat la comunicació prèvia, si el nou espectacle o la nova activitat recreativa amb la que es vol modificar la llicència o la comunicació prèvia no estan sotmeses a requeriments addicionals als exigits inicialment.
En els altres casos, l'ampliació o la modificació de la llicència o la comunicació prèvia de l’establiment, per tal d’incloure-hi nous espectables o activitats recreatives, estarà subjecta a l’obtenció d’una nova llicència o la formalització d’una nova comunicació prèvia.
Cal complir amb el següents requisits:
1.- Obtenció de les certificacions o llicències específiques que, si és el cas, puguin exigir les normes sectorials per a l’exercici de l’activitat.
2.- Informe i certificació de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis quan la modificació afecti a activitats incloses en el annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010 o només certificació de l’acte de comprovació favorable quan es tracti d’una activitat inclosa a l’annex d’activitats amb risc d’incendis de l’Ordenança municipal, sempre que la modificació no substancial comporti afectació en aquest àmbit.
3.- Obtenció de la corresponent llicència o presentació de la comunicació prèvia d’obres, segons procedeixi.
4.- Obtenció de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau.
5.- Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.Si el nou espectacle o la nova activitat recreativa amb la que es vol modificar la llicència està sotmès, per l’Ordenança d’espectacles o per la resta de normes d’aplicació, a requeriments addicionals als exigits inicialment, per tal d’incloure-hi el nou espectacle caldrà tramitar una nova llicència.
Si el nou espectacle o la nova activitat recreativa amb la que es vol modificar la llicència està sotmès, per l’Ordenança d’espectacles o per la resta de normes d’aplicació, a requeriments addicionals als exigits inicialment, per tal d’incloure-hi el nou espectacle caldrà tramitar una nova llicència. Les modificacions dels establiments i de les seves instal•lacions, ja sigui per transformació, adaptació o reforma, ampliació o reducció, o canvi o desplaçament, estan sotmeses a l’obtenció d’una nova llicència o autorització quan siguin substancials, segons el que disposa el Codi tècnic de l’edificació. Caldrà presentar el pla d’autoprotecció, si cal, d’acord el que disposa el Decret 82/2010, en el termini màxim de 6 mesos des de l’inici de l’activitat a través del Registre electrònic de plans d’autoprotecció Hermes.
Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient
Els criteris per a qualificar la modificació de no substancial, són els disposats a l’annex II.1 de l’Ordenança d’intervenció municipal ambiental, de seguretat i de salut pública.
Modificació no substancial: amb o sense efectes sobre les persones o el medi ambient.
D’activitat sotmesa a llicència:
La modificació no substancial amb efectes, s’ha de comunicar a l’Ajuntament. Aquesta modificació es podrà dur a terme si l’òrgan ambiental considera la modificació no substancial o bé si no es pronuncia en el termini d’un mes. La comunicació d’aquesta modificació, es farà complimentant les dades i la documentació previstes en l’annex II.2 de l’esmentada Ordenança municipal. La modificació no substancial sense efectes per a les persones o el medi ambient ha de figurar a les actes de control periòdic i no està subjecta a aquesta comunicació. D’activitat sotmesa a comunicació prèvia:
La modificació d’una activitat sotmesa a comunicació prèvia ha de ser comunicada a l’Ajuntament, quan pugi tenir efectes previsibles sobre les persones o el medi ambient. En els altres casos, l'ampliació o la modificació de la llicència o la comunicació prèvia estarà subjecta a l’obtenció d’una nova llicència o la formalització d’una nova comunicació prèvia.
Ja que sigui per transformació, adaptació o reforma, ampliació o reducció, estan sotmeses a aquesta comunicació prèvia quan siguin no substancials (excepte gran rehabilitació) d’acord amb el què disposa el Codi tècnic de l’edificació. En cas que, segons el que disposa l’esmentat Codi tècnic, la modificació sigui substancial (gran rehabilitació), caldrà sol·licitar una nova llicència o autorització o presentar una nova comunicació prèvia.
Cal complir els següents requisits:
1. Comunicació prèvia de modificació no substancial d'un establiment i/o d'un espectacle o activitat recreativa. 2. Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit. 3. En cas d’activitats ramaderes, prèviament a la realització de qualsevol modificació no substancial, caldrà informe favorable del Departament competent en matèria d’agricultura i ramaderia respecte a les modificacions del pla de gestió de les dejeccions ramaderes, en els supòsits de l’article 21 del Decret 136/2009, d’1 de setembre.
Constitució o modificació d'un règim de propietat horitzontal (divisió horitzontal)
Aquest tràmit permet transmetre una llicència d'obra sempre i quan els subjectes que intervenen en la transmissió de la llicència ho comuniquin per escrit a l'Ajuntament, que comprovarà si és possible la transmissió.
Consulta de documentació a l'Arxiu Municipal
Aquest tràmit permet consultar la documentació (no sotmesa a restricció d'accés) que es troba a l'Arxiu Municipal de l'Ajuntament: documentació administrativa, butlletins oficials, bases de dades de legislació i jurisprudència, revistes, cartells, fullets, plànols i altres documents.
Consulta, reclamació i inclusió en el cens electoral
Aquest tràmit permet la consulta, rectificació i/o inclusió en el cens electoral de les persones empadronades en el Padró Municipal d'Habitants del Papiol, i que no consten o consten amb dades errònies al cens electoral.
Per poder votar en les eleccions cal constar correctament inscrit al cens electoral. Abans de cada convocatòria electoral hi ha un període d'exposició pública de les llistes del cens que es poden consultar durant 8 dies.
Cal tenir en compte que les reclamacions fetes fora del termini establert per a reclamacions en període electoral tenen efecte per a les següents eleccions.
Només es tindran en compte les reclamacions que es refereixin a la rectificació d'errors en les dades personals, en els canvis de domicili dintre d'una mateixa circunscripció o a la no inclusió del reclamant a cap Secció del Cens de la circumscripció, tenint-hi dret. No seran tingudes en compte per a l'elecció convocada les que reflecteixin un canvi de residència d'una circumscripció a una altra realitzat amb posterioritat a la data de tancament del cens per a cada elecció, havent d'exercir el dret al vot al seu domicili anterior.
Cal complir els requisits següents
Presencialment amb l'imprès "Reclamació al cens electoral" model REC-2 de l'OCE que els facilitarem a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà.
També es poden presentar les reclamacions a les Delegacions Provincials de l'Oficina del Cens Electoral corresponent o als Consulats.
Còpia de plànols topogràfics, urbanístics i parcel·laris
Obtenció de plànols topogràfics, urbanístics i parcel·laris a escala.
Mitjançant la presentació de la sol·licitud en el registre d'aquesta Corporació identificant clarament la finca.
Declaració responsable d'obertura
Mitjançant la Declaració responsable d'obertura l’interessat posa en coneixement de l’Administració l’inici d’una activitat econòmica innòcua, de les incloses en l’Annex I de la Llei de simplificació.
Declara, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts per la normativa vigent per a l’exercici de l’activitat, que disposa d’un certificat tècnic justificatiu i que es compromet a mantenir-ne el compliment durant el seu exercici.
Declaració responsable d’acord amb el model normalitzat.
Cal declarar responsablement:
Que l’activitat compleix els requisits establerts per la normativa vigent per a accedir al seu exercici, i que es compromet a mantenir-ne el compliment durant l'exercici de l'activitat.
Que es disposa d’un certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l’activitat, instal•lació o establiment.
Que l’activitat és compatible amb el planejament urbanístic.
Que en cas d’actuar com a representant legal, es disposa de tots els poders necessaris per tramitar aquesta sol•licitud i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
Mitjançant la presentació de la comunicació en el registre d'aquesta Corporació.
Declaració responsable en matèria de salut alimentària
És el règim d’intervenció pel qual la persona interessada declara, sota la seva responsabilitat, les dades de l’establiment i de l’activitat i manifesta que compleix i aplica els requisits establerts a la legislació sanitària i que es compromet a mantenir-ne el compliment durant l’exercici d’aquesta activitat. Se sotmeten a aquest règim els establiments i les empreses alimentàries que manipulin, transformin, envasin, emmagatzemin o serveixin aliments per a la seva venda o entrega in situ al consumidor final, amb o sense repartiment a domicili, per a col·lectivitats, així com quan aquests subministren a altres establiments d’aquestes mateixes característiques, i es tracti d’una activitat marginal en termes tant econòmics com de producció, respecte de la realitzada per aquells, que es dugui a terme en l’àmbit de la unitat sanitària local, zona de salut o territori d’iguals característiques o finalitat que defineixi l’autoritat competent corresponent.
Quan el servei tècnic municipal, en comprovar les dades consignades a aquesta declaració responsable detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió ho posarà en coneixement de la persona titular, que tindrà deu dies per corregir-la i/o perfeccionar-la.
Denuncia per incompliment d'horaris i soroll Protecció i seguretat ciutadana
Aquest tràmit permet comunicar a l'Ajuntament una incidència que pot constituir una presumpta infracció de la disciplina ambiental (per exemple, incompliments d'horaris de locals nocturns, excés de soroll, contaminació lumínica, etc.)
Denúncia sanitària
Aquest tràmit permet presentar a l'Ajuntament una denúncia, reclamació o incidència relacionada amb les condicions de seguretat de l'activitat alimentària d'un establiment, entesa com a la producció, la transformació, l'elaboració, l'envasament i la conservació, el transport, l'emmagatzematge, la distribució i la venda d'aliments i de productes alimentaris.
L'Ajuntament presta el servei en col·laboració amb el Servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona, derivant-los la queixa/reclamació efectuada per l'usuari i són ells qui envien el Tècnic que realitzi l'inspecció corresponent.
Devolució d'ingressos indeguts
Aquest tràmit permet sol·licitar la devolució dels ingressos indeguts realitzats en motiu de les obligacions tributàries o del pagament de sancions. Així mateix, quan la persona obligada consideri que la presentació d'una Autoliquidació ha donat lloc a un ingrés indegut pot instar la seva rectificació per tal d'obtenir la devolució d'aquest ingrés.
Devolució de fiances o dipòsits
Aquest tràmit permet sol·licitar la devolució de fiances o dipòsits que l'Ajuntament estableix en el moment de la concessió d’una llicència d'obres. Aquests dipòsits són retinguts mentre dura l’obra i, són retornats un cop fetes les comprovacions pertinents per part de l'Ajuntament.
Devolució de part proporcional de l'IVTM per baixa definitiva del vehicle
Aquest tràmit permet sol·licitar la devolució de la part proporcional de l'Impost de circulació en els casos de baixa definitiva o baixa temporal per sostracció o robatori del vehicle, prorratejada la quota en trimestres naturals.
Domiciliació d'impostos i taxes municipals
Aquest tràmit permet demanar la domiciliació bancària del pagament d'impostos i taxes municipals, canviar la domiciliació o donar-la de baixa. Alguns dels tributs que es poden domiciliar són:
En el cas de l'IBI, tenir-ho domiciliar permet automàticament pagar l'impost anual fraccionat en 4 pagaments. En el cas de la Taxa d'escombraries i d'entrada de vehicles, es fracciona en 2 pagaments a l'any. Es pot consultar el calendari fiscal del contribuent per internet a la pàgina orgt.diba.cat.
Duplicat d'avís de pagament de tribut per poder-ho liquidar
Aquest tràmit permet la sol·licitud d'un duplicat de l'avís de pagament per pagar els impostos i les taxes municipals.
Ser titular de l'impost o taxa sobre el que es vol fer el tràmit. En cas de no ser-ho se li facilitaria un abonaré sense dades personals.
Endós de factures i/o certificacions d'obra
Aquest tràmit permet al posseïdor d'un document de crèdit aprovat per l'Ajuntament (una factura o certificació d'obres) comunicar a l'Ajuntament per a què faci el pagament a una tercera persona.
Fraccionaments i/o ajornaments sobre impostos, taxes i preus públics
Aquest tràmit permet sol·licitar un ajornament (ampliació del termini de pagament) o un fraccionament (pagament de la quantitat pendent en diversos terminis) del pagament de tributs municipals (impostos, taxes, contribucions especials) o d'altres ingressos de dret públic (preus públics, multes, sancions).
Informe previ en matèria d'incendis
És l'informe en matèria de prevenció d'incendis que s'ha de sol·licitar amb anterioritat a la presentació de la comunicació prèvia d'una activitat, quan aquesta estigui inclosa en els annexes 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer.
Inscripció de defunció al registre civil
Aquest tràmit és el mitjà pel qual es dóna fe de la mort d'una persona (data, hora i lloc on s'ha esdevingut, entre d'altres dades). La mort té efectes civils des de que es produeix, però per al seu ple reconeixement és necessària la inscripció al Registre Civil. Aquest Registre comunica d'ofici la baixa del difunt al Padró d'habitants del municipi que correspongui, a través de l'INE.
Una vegada inscrita la defunció al Registre Civil, ja es poden expedir de forma gratuïta els certificats de defunció necessaris per efectuar diferents tràmits: a la Seguretat Social, al banc, asegurances, etc.
Més informacions
Juntament amb la inscripció de la defunció s'expedeix la llicència per a l'enterrament. La inscripció de defunció es considera legalment urgent i són hàbils tots els dies i hores de l'any per practicar-la.
Cal complir els següents requeriments
Que hagin transcorregut 24 hores des de la defunció.
Inscripció de matrimoni al registre civil
Aquest tràmit permet la inscripció i dóna fe de l'acte del matrimoni i de la data, hora i lloc en què es contreu. És el mitjà de prova conforme s'ha realitzat el matrimoni, i és el títol que legitima l'estat civil de casat. El matrimoni produeix efectes civils des de la seva celebració, i per al ple reconeixement d'aquests drets cal que estigui inscrit al Registre Civil.
Matrimoni religiós :
Els cònyuges han de presentar al Jutjat de Pau del Papiol la certificació eclesiàstica que expressarà les circumstàncies exigides per la legislació, per tal que el Registre Civil faci la inscripció.
Matrimoni civil celebrat al Jutjat o Ajuntament:
L'acta de celebració de matrimoni civil és la que serveix per a la inscripció, que es farà d'ofici i serà signada per l'encarregat del Registre Civil.
NOTA: A partir del dia 29 de maig de 2023, l'Oficina Col·laboradora de Registre Civil del Papiol (i les de tot el partit judicial de Sant Feliu de Llobregat) no expedeix nous llibres de família, d'acord amb la disposició transitòria tercera de la Llei 20/2011 de 21 de juliol, del registre civil (LRC 2011), així com tampoc duplicats dels ja existents.
Requisits: Haver contret matrimoni dins el terme municipal del Papiol.
Una vegada inscrit l'acte del casament, ja es poden expedir de forma gratuïta els certificats literals de matrimoni si es necessiten per efectuar algun tràmit.
Inscripció de naixement al registre civil
Aquest tràmit permet realitzar la inscripció del nounat en el registre civil.
NOTA: Des de la incorporació dels Registres Civils l'any 2023 al nou sistema de gestió d'expedients Dicireg, s'ha extingit el document Llibre de família, d'acord amb la disposició transitòria tercera de la Llei 20/2011 de 21 de juliol, del registre civil (LRC 2011), per la qual cosa no s'expediran llibres així com tampoc duplicats dels ja existents.
Llicència ambiental
Estan sotmeses al règim de llicència ambiental municipal les activitats ubicades en un mateix centre o en un mateix establiment i que pertanyen a la mateixa persona o empresa titulars, que es relacionen als annexos II i IV de la Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA), tant per ser implantades com per a tota modificació substancial que s’hi pretengui realitzar un cop autoritzades. Aquestes activitats se subdivideixen en:
També està subjecta a llicència ambiental la modificació substancial de qualsevol activitat de l’annex II de la LPCAA, amb els mateixos procediments, documentació i requisits que els establerts per al seu atorgament.
Prèviament a la presentació de la llicència ambiental s'haurà d'obtenir el certificat de la compatibilitat urbanística favorable de l'activitat respecte l'emplaçament i les instal·lacions sol·licitades.
1.- Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
2.- Opcionalment, l’interessat pot adreçar-se a l’Ajuntament per:
3.- Informe urbanístic favorable. En els següents supòsits: Quan es volen utilitzar, per a un ús concret, edificacions existents construïdes sense un ús específic.Quan la llicència urbanística o la comunicació prèvia d’obres no emparen expressament les obres o instal·lacions de l’activitat comunicada.
4.- Si l’activitat o instal·lació es troba sotmesa a un procés de consulta prèvia sobre la necessitat de declaració d’impacte ambiental, d’acord amb la LPCAA, l’interessat adreçarà la consulta prèvia a l'OGAU del territori on ha previst d'emplaçar l'activitat. En cas que la Ponència Ambiental de la Generalitat determini que cal sotmetre l’activitat projectada a avaluació d’impacte ambiental, se seguirà el procediment previst per la llicència ambiental, amb especificitats i la Ponència formularà la declaració d’impacte ambiental.
5.- Quan per a la implantació de l’activitat sigui necessari efectuar obres subjectes a llicència, el peticionari de la llicència ambiental pot sol·licitar la preceptiva llicència d’obres de forma simultània amb aquesta llicència, o bé esperar que li sigui atorgada o denegada la llicència ambiental, i després demanar la d’obres.També està subjecta a llicència ambiental la modificació substancial de qualsevol activitat de l’annex II de la LPCAA, amb els mateixos procediments, documentació i requisits que els establerts per al seu atorgament.
5.- Cal aportar la documentació en format digital i paper.
Llicència d'enderroc o demolició total o parcial de construccions i edificacions
Aquest tràmit permet sol·licitar una llicència per enderrocar totalment o parcialment construccions.
Llicència d'obres majors
Estan subjectes a la llicència urbanística prèvia, amb les excepcions que estableix l’article 187 ter, les obres següents:
Llicència d'obres menors
Aquest tràmit permet la sol·licitud de l'inici d’obres que segons el tipus d’actuació i les ordenances municipals es poden dividir en: obres menors amb projecte tècnic i direcció facultativa, i obres menors sense projecte tècnic ni direcció facultatival. Son considerades obres menors les següents:
1: Les realitzades a la via pública:
2: Les obres auxiliars de la construcció:
3: Les petites obres de reparació, modificació o condicionament d'edificis:
4: Les obres en solars o patis:
5. Obres que impliquin reformes parcials que:
Les obres no es podran iniciar fins l'obtenció de la llicència municipal d'obres per part d'aquesta Corporació.
Totes aquelles casetes prefabricades destinades a usos com ara caseta pel gos, caseta de joguines pels nens, etc... no es consideren construccions auxiliars, sinó que es tractaran com a mobiliari, sempre i quan s'utilitzin amb alguna d'aquestes finalitats, i per tant, no serà preceptiva l'obtenció de la llicència d'obres. S'entén a mode orientatiu, que aquestes casetes tenen una alçada màxima en el punt més alt de 1,30 metres i una superfície no superior als 2 m².
Llicència d'ocupació de la via pública per a establiments (terrassa amb taules i cadires, etc.)
Aquest tràmit permet obtenir la llicència que autoritza l'ocupació de la via pública per part d'establiments, per exemple, terrasses de bar o restaurant (taules, cadires, para-sols, estufes de gas, etc.), etc.
Previament l'establiment ha de tenir aprovat i assignat el perímetre d'ocupació de la terrassa.
Per tal de procedir a l'autorització d'ocupació de via pública s'haurà de sol·licitar la llicència, amb una antelació de 15 dies naturals abans de la data d'inici de l'aprofitament especial del domini públic, i serà requisit imprescindible que la persona interessada liquidi, prèviament, la taxa establerta a tal efecte.
A tal efecte, quan es presenti la sol·licitud d'ocupació de via pública, es realitzarà una declaració del període d'ocupació a sol·licitar i el servei municipal expedirà una carta de pagament a l'interessat a l'objecte que pugui satisfer la quota en aquell moment o en el termini de deu dies naturals.
Llicència d'ocupació de la via pública per a instal.lació de grua utilitzada en la construcció
Aquest tràmit permet obtenir el permís municipal per a l'ocupació de la via pública mitjançant la instal·lació de grues utilitzades en la construcció, quan aquesta no es col·loca en terreny particular. Aquest permís és exclusivament per la ocupació de la via pública i és independent de la sol·licitud d'instal·lació de la grua que s'ha de fer en tots els casos a través d'una sol·licitud de llicència d'obres menors, aportant documentació relativa a la instal·lació (assumeix tècnic, assegurança, certificat EIC, etc).
Observacions
Llicència d'ocupació temporal de la via pública per obres, descarrega de mercaderies i talls de carrer per mudança i altres
Aquest tràmit permet realitzar la sol.licitud d'autorització per a l'ocupació temporal de la via pública o reserves d'estacionament amb motiu de:
Es tracta d'autoritzar a particulars i empreses constructores l'ús privatiu d'un tram de la via pública.
El titular de l'autorització pot sol·licitar formalment pròrroga amb un mínim de 5 dies d'antelació al venciment del permís.
Les quantitats que en resultin d'aplicar les tarifes tindran un recàrrec del 75 per cent en el cas que la utlització privativa o aprofitament especial s'hagi realitzat sense demanar el corresponent permís municipal i/o d'un 50 per cent en el cas que un cop finalitzat el termini d'autorització municipal es mantingui la utilització privativa o aprofitament especial sense haver demanat expressament la corresponent pròrroga.
Renúncia: El titular de l'autorització ha de comunicar formalment a l'Ajuntament la seva renúncia a fer ús de la reserva d'estacionament, havent procedit a la retirada de les plaques de senyalització que la delimitaven, i havent reposat correctament la vorera. Els motius de la renúncia poden ser diversos: per finalització o aturada de les obres, per innecessarietat de la reserva, per venciment del període autoritzat, etc. La renúncia no dóna dret a la devolució de les taxes.
La concessió dels permisos de talls de carrers poden ser limitats a causa de la disponibilitat horària i sota el criteri de mínim imptacte per la ciutat.
S'han de complir els requisits següents, excepte en el cas de reserves d'estacionament i talls de carrer parcial o total per mudances o descàrregues de materials o actuacions puntuals (camió-cuba) en què no s'han de complir els requisits 4, 5, 7, 8, 10 i 11 perquè no van lligats a una llicència d'obres.
Presencialment a l'OAC amb instància normalitzada.