Organització política

L'organització política de l'ajuntament es distribuiex en 5 grans àrees:

  • Àrea d’alcaldia, hisenda, territori, administració i seguretat ciutadana.
  • Àrea d’educació, infància, cultura, serveis socials, habitatge, cooperació i turisme.
  • Àrea de joventut, comunicació, medi ambient, comerç i promoció econòmica.
  • Àrea d’igualtat, salut pública, festes, recursos humans i participació ciutadana.
  • Àrea d’esports, obres, serveis urbans, protecció civil, llicencies i mobilitat.
  • Alcaldia, hisenda, territori, administració i seguretat ciutadana

    COMPETÈNCIA MATÈRIES
    DIRECCIÓ SUPERIOR
    • Les atribucions legals que corresponen com a cap superior de l’organització municipal, la direcció del Govern municipal i la coordinació superior de les competències delegades.
    • La interpretació i aplicació d’aquest Decret.
    REPRESENTACIÓ
    • La representació legal i institucional de l’Ajuntament i les relacions amb d’altres administracions públiques.
    • La pertinència (en representació de l’Ajuntament) a òrgans de govern i/o participació d’altres organismes públics i/o privats de caràcter extern, per atribució directa al càrrec d’alcade/ssa i/o per designació expressa.
    ORGANITZACIÓ
    • Organització política i administrativa i dels serveis públics municipals.
    • Contractació administrativa.
    • Inspecció dels serveis i altres qüestions de caràcter organitzatiu.
    • Selecció, nomenament, presa de possessió i cessament de personal funcionari i eventual.
    • Selecció, contractació i extinció contractual de personal laboral.
    • Premis i sancions del personal al servei de l’Ajuntament.
    • Adscripcions i remocions del personal als llocs de treball, d’acord amb el que legalment correspongui.
    • Efectuar l’assignació individualitzada del complement de productivitat, així com de les gratificacions al personal municipal, d’acord amb els criteris fixats, si s’escau, pel Ple.
    • Resolució definitiva de tot tipus de permisos i llicències, segons el que estableixi el conveni, la llei o el reglament d’aplicació.
    • Aplicar el règim de jornada de treball i horaris i determinar-lo en el supòsit que no estigui previst en la relació de llocs de treball, convenis o acords vigents.
    • Aprovació d’instruccions o circulars relatives al personal que no tinguin el caràcter d’ordenança o reglament.
    • Reconeixement del temps de servei a efectes d’antiguitat.
    • Execució d’ordres judicials de retenció de sou o retribucions del personal.
    • Qualsevol altra atribució legal en matèria de recursos humans, no reservada expressament al Ple o a la Junta de Govern Local i que no hagi estat objecte de delegació en aquest Decret.
    PLANS I PROGRAMES
    • Seguiment econòmic dels serveis municipals.
    • Pla Estratègic pel Papiol.
    • Programa de Govern municipal
    HISENDA I FINANCES
    • Pressupostos municipals.
    • Impostos, taxes, preus públics, contribucions especials, preus privats i altres ingressos.
    • Pla d’inversions.
    • Operacions de crèdit.
    • Coordinació econòmic-financera amb altres ens públics i serveis delegats.
    • Padrons tributaris.
    ADMINISTRACIÓ
    • Coordinació entre el Govern i l’Administració municipal.
    • Àrea (admva.) de Serveis de Direcció Institucional (ADI).
    • Àrea (admva.) de Servies Generals i Econòmics (AGE).
    • La direcció política del protocol municipal.
    • La qualitat dels serveis municipals al ciutadà/na.
    • Relacions ciutadanes i Oficina d’Atenció al Ciutadà.
    • Padró municipal d’habitants.
    • Processos electorals
    RÈGIM INTERIOR
    • Reclamacions patrimonials.
    • Accions judicials.
    • Altres matèries de règim interior.
    TERRITORI I URBANISME
    • Planejament territorial metropolità.
    • Pla General Metropolità.
    • Infraestructures i planejament territorial.
    • Planejament general i planejament derivat.
    • Instruments de gestió i execució del planejament urbanístic i/o territorial (estudis de detall, projectes d’urbanització, de reparcel·lació, de compensació, o altres).
    • Llicències, autoritzacions i comunicacions urbanístiques.
    • Representació de l’Ajuntament en les entitats urbanístiques col·laboradores.
    SEGURETAT CIUTADANA
    • Policia Local.
    • Coordinació amb altres cossos de Policia.
    • Prevenció del delicte.
    • Protecció de béns i persones.
    • Seguretat vial.
    • Altres matèries de seguretat ciutadana.
    PATRIMONI MUNICIPAL
    • Patrimoni municipal mobiliari i immobiliari.
    • Patrimoni municipal del sòl.
    • Expropiacions i adquisicions d’immobles.
    • Us dels béns de domini públic.
    • Inventari dels edificis o d’espais d’interès històric, artístic o arquitectònic del terme municipal.
    • Altres aspectes dels béns municipals.
    AGRICULTURA
    • Agricultura.
    • Pagesia.
    ALTRES COMPETÈNCIES
    • Correspon a l’Alcaldia qualsevol altra competència o atribució no assignada o delegada en una altra àrea.
Darrera actualització: 13.09.2024 | 14:23
Darrera actualització: 13.09.2024 | 14:23