Què fer si teniu interferències a la televisió a causa del desplegament dels serveis 4G?

Dijous, 7 de juliol de 2016
Ha començat ja el desplegament dels serveis de telefonia mòbil 4G. Amb aquest desplegament, s'espera connexions mòbils més ràpides i millor cobertura, però també possibles interferències en la recepció de la TDT (Televisió Digital Terrestre). L'Ajuntament del Papiol us facilita informació sobre què fer en aquest cas. Els serveis mòbils 4G utilitzen la freqüència 800MHz, una banda contigua a la que actualment fa servir la TDT (Televisió Digital Terrestre), per la qual cosa podria passar que el senyal de televisió es vegi afectat per interferències.

El Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme obliga a les operadores de telefonia mòbil que tenen llicència per operar en la freqüència 800MHz i oferir els serveis 4G (Orange, Telefònica i Vodafone) que garanteixin que això no passi. En aquest sentit, les operadores han creat l'entitat ?Llega800', que s'ha d'encarregar de solucionar qualsevol afectació en la recepció del senyal de la TDT causada pel desplegament dels 4G.

Totes les actuacions tècniques que s'hagin de fer per solucionar les incidències no aniran a càrrec dels ciutadans i en la majoria dels casos, n'hi haurà prou amb la instal?lació d'un filtre a l'antena.

Davant de qualsevol dubte relacionada amb aquest procés tecnològic o si heu detectat al vostre domicili interferències en la recepció de la televisió, podeu trucar al telèfon del Centre d'Atenció d'Usuaris (CAU) ?900 033 999? o consultar la pàgina web de ?Llega800' ?www.llega800.es?. Si viviu en una vivenda individual, hi heu de contactar vosaltres mateixos. Si viviu en un edifici col?lectiu, se n'ha d'encarregar el president de la comunitat.

Per a més informació, a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament del Papiol trobareu uns tríptics sobre com actuar davant les incidències relacionades amb quest tema. Us facilitem també la versió pdf del fulletó.

Recursos relacionats

Darrera actualització: 22.01.2019 | 15:02