S'aprova el pressupost municipal per al 2013

Divendres, 30 de novembre de 2012
El Ple de l'Ajuntament del Papiol ha aprovat per unanimitat el pressupost per al proper any 2013. Els regidors i regidores de Junts pel Papiol, Convergència i Unió, Partit Socialista de Catalunya i Esquerra Republicana de Catalunya hi han votat a favor.

El pressupost aprovat (de forma inicial), en sessió celebrada aquest 29 de novembre, és de 4.960.118 ?, i s'ha estat treballant conjuntament en diferents trobades que han reunit els regidors de Junts pel Papiol, al govern, amb la resta de partits del ple, CiU, PSC i ERC.

L'alcalde, Albert Vilà, ha declarat el seu agraïment "a la resta de partits, per la feina que hem fet des del primer moment plegats. Aquest pressupost ?ha prosseguit l'alcalde- està emmarcat en un crisi econòmica sense precedents però no ens ha agafat desprevinguts: en 10 anys hem invertit al poble més de 20 milions d'euros i només tenim un 30% de deute (quan el sostre legal actual és de 75%). Les coses les hem fet sempre amb molt de rigor".

Com és el pressupost per al 2013?
El pressupost municipal és la previsió de despeses i ingressos per a cada any que realitza l'Ajuntament. Aquest pressupost, que especifica totes les partides d'ingressos i a què es dedicaran les despeses, es posa a votació al Ple municipal, ja que només pot fer-se efectiu amb el suport de la majoria del consistori.

La suma total de 4.960.118 euros són els recursos dels quals disposa l'Ajuntament per prestar els diferents serveis municipals del Papiol durant l'any 2013. El gruix d'aquesta xifra està previst que es recapti sumant diferents partides, entre les quals destaquen:

1) Els impostos directes (sobre el capital o activitats econòmiques), com l'impost sobre béns immobles, l'impost sobre vehicles de tracció mecànica, o l'impost sobre activitats empresarials (2.987.667 euros).
2) Altres impostos indirectes, com els impostos sobre construccions i obres (52.000 euros).
3) Les diferents taxes per prestació de serveis com la dels guals, la de brossa, les multes i sancions, les diferents llicències urbanístiques... (620.900 euros).
4) Les transferències que ens fan les administracions supramunicipals com l'Estat o la Generalitat, entre d'altres (1.158.122 euros).
5) Les transferències per a inversions, la previsió inicial (136.429 euros).

La despesa de l'Ajuntament s'expressa en diferents capítols:

1) Despeses de personal, com bé indica el nom dedicada a pagar els treballadors de l'Ajuntament. Sou i salaris del personal de plantilla, laboral i eventual i dels òrgans de govern. També la Seguretat Social i la formació (1.748.660 euros).
2) Despeses de béns corrents i serveis, són les despeses que s'assignen al funcionament de tots els serveis que ofereix el mateix ajuntament al poble, en tots els seus equipaments. Des de la llum, el gas, la neteja, els telèfons...(1.786.024 euros).
3) Despeses financeres, interessos que es paguen per crèdits sol?licitats... (23.100 euros).
4) Transferències corrents, on es detallen les transferències a entitats o associacions (965.520 euros).
5) Inversions reals, els diners que s'inverteixen en obres públiques (148.429 euros).
6) Passius financers, l'amortització pels préstecs bancaris (288.385 euros).
Darrera actualització: 22.01.2019 | 15:01