Aquest tràmit permet fer el pagament de l'impost municipal en cas de transmissió d'un bé immoble (pis, local, terreny, plaça d'aparcament, etc.), ja sigui perquè s'ha venut, s'ha heretat, s'ha rebut per donació o per altres tipus de transmissió.
L'impost es basa en l'increment del valor (plusvàlua) que ha tingut el terreny des que es va adquirir la propietat fins que es fa la transmissió.
L'Autoliquidació és una declaració en què l’obligat tributari comunica a l’Administració les dades necessàries per fer la liquidació del tribut i realitza, ell mateix, les operacions de qualificació i quantificació de l’import del deute tributari.
Si en lloc de l'Autoliquidació el ciutadà vol que sigui l'Administració qui practiqui la liquidació, haurà de presentar en el mateixos terminis indicats avall una instància acompanyant l'escriptura de transmissió de la propietat i és l'Ajuntament a través de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona qui practicarà la liquidació i l'enviarà per correu al domicili de l'obligat al pagament.
Cal complir amb els següents requisits:
Segons el cas els terminis de pagament són els següents:
D'acord amb l'establert a l'OF04, article 7.Contra abonaré de la Diputació de Barcelona.
Per la naturalesa del tràmit no es contempla un termini preestablert.
La persona interessada o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.
Dades identificatives de la persona interessada (física-DNI/NIE), o bé dades i autorització de la persona que la representi. Còpia simple de l'escriptura de venda, acceptació d'herència, donació o altre tipus de transmissió (sentències judicials de dissolució de condomini).